Na co zwrócić uwagę przy wyborze lokalu dla małej firmy?

Prowadzisz przedsiębiorstwo lub dopiero zamierzasz rozpocząć działalność i szukasz biura dla małej firmy w Krakowie? Na pewno znajdziesz ciekawe oferty biur na wynajem i sprzedaż, ale zanim zdecydujesz się na taki krok, dowiedz się, na co zwrócić uwagę przy wyborze biura dla małej firmy.

Na początku sam musisz określić, jak duże biuro potrzebuje Twoja firma. Specjaliści przyjmują, że na jedną osobę pracującą w biurze powinno przypadać 6-12 metrów kwadratowych. Ważne jest jednak to, jaką działalność firma prowadzi, jakich mebli i jakiego sprzętu potrzebuje. Jeśli więc w jednym biurze ma zmieścić się 5 pracowników, sam lokal powinien mieć ok. 50 metrów kwadratowych. Większy będzie generował zbyt wysokie koszty, mniejszy nie będzie sprzyjał twórczej pracy, a ściśnięci w jednym miejscu pracownicy będą mniej wydajni i mogą narzekać na hałas oraz brak miejsca.

Gdy już wiesz, jakiego lokalu szukasz, dobrze jest pomyśleć o konkretnej lokalizacji. W przypadku Krakowa nie trzeba brać pod uwagi ścisłego centrum, bo dzielnice biurowe są bardzo dobrze skomunikowane z innymi częściami miasta i dojazd do biura wcale nie zajmie dużo czasu, a samo biuro będzie tańsze. Ważne jednak, by w pobliżu biura znajdował się przystanek autobusowy czy tramwajowy, bezpłatny parking, a atutem będzie poczta, filia banku, urząd miejski, ale też miejsca bardziej rozrywkowe, takie jak kawiarnia, restauracja, centrum handlowe albo chociaż delikatesy, w których pracownicy mogą kupić coś do jedzenia.

Na prestiż małej firmy wpływa też rodzaj budynku. Nowy biurowiec wybudowany przez doświadczonego dewelopera znanego na rynku zdecydowanie lepiej się prezentuje, niż kamienica, a i warunki najmu od dewelopera często są bardziej elastyczne i korzystne dla firm, niż wynajmowanie od osoby prywatnej. To pozwala na spokojne rozwijanie działalności oraz w przypadku rozwoju firmy, na zamianę biura na większe, nawet w obrębie tego samego budynku.